hakimbashiA

پزشکی

hakimbashiA

پزشکی

تقویت هوش مالی

1- خواندن کتاب ها و مجلات مرتبط

فرقی نمی کند که به شکل معمولی و مرسوم کتاب دست بگیرید و مطالعه کنید یا محتواهای دیجیتالی را برای خواندن انتخاب کنید؛ در هر صورت مطالعه کردن راهی عالی و موثر برای رشد دانش مالی شما محسوب می شود. کتاب هایی مثل “انتقال کل پول ” و “سرمایه گذاری هوشمند ” همه نکات لازم از چگونگی پرداخت بدهی ها گرفته تا انتخاب برنامه های سرمایه گذاری موفق را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. با صرف هزینه بسیار کمی برای خرید این قبیل کتابها به راحتی می توانید از راهنمایی های عملی برخوردار شوید و تکنیک های مفید و موثر در بهبود شرایط مالی را یاد بگیرید.

علاوه بر این، مجلاتی هم هستند که آموزش های مفیدی درباره نحوه پرداخت بدهی و کسب درآمد بیشتر در اختیارتان می گذارند. (مثل این مجله یا این یکی) مطالعه کردن روشی بسیار مناسب و موثر برای برای افزایش سواد مالی کودکان و بزرگسالان است. پس همین الان به یک کتاب فروشی بروید و کتاب های مرتبط با امور مالی را تهیه و شروع به خواندن کنید!

2- شرکت در سمینارهای مالی

در سمینارهای مالی شرکت کنید. هزاران هزار سمینار و همایش مالی رایگان وجود دارد که در آنها طیف وسیعی از نکات مفید درباره امور مالی آموزش داده می شود. مطمئنا در محل زندگی شما هم همایش و سمینارهای مختلفی برگزار می شود و حتی گاهی اوقات سخنرانان بزرگی هم در آنها حضور پیدا می کنند. پس از این فرصت استفاده کنید و هوش مالی تان را ارتقا ببخشید. ممکن است شرکت در برخی همایش ها مستلزم صرف هزینه باشد. اگر دلتان نمی خواهد هزینه ای بابت آن بپردازید قبل از شرکت در هر سمینار و همایشی مطمئن شوید که رایگان اند. بعضی از شرکت ها برای فروش بیشتر از تکنیک اعمال فشار و زور روی مشتری ها استفاده می کنند و ممکن است برای شرکت در بعضی از سمینارها مجبور به خرید محصولی شوید که اصلا به آن نیازی ندارید؛ بنابراین قبل از شرکت در هر سمیناری از جزییات آن با خبر شوید. از این وبسایت یا از این یکی، سمینارهای مالی ارائه می شوند.

ادامه مطلب...

روشهای مدیریت استراتژیک

اهداف کوچکتر، موفقیت بیشتر: برنامه مدیریت استراتژیک

مطمئنا وقتی شروع به ایجاد یک طرح و برنامه استراتژیک می کنید برای آن دلیلی دارید و می دانید قرار است دقیقا چه کاری انجام بدهید و چه زمانی به آن دست پیدا کنید و اگر خوشبین باشیم میزان موفقیتی که انتظار دارید بدست بیاورید را هم مشخص می کنید؛ مثلا اگر برنامه شما افزایش 25 درصدی میزان فروشتان در طی دوسال آینده باشد پس دقیقا مشخص کرده اید: 1? چه می خواهید؟ فروش بیشتر. 2? قرار است در چه زمانی محقق شود؟ دو سال آینده. 3? میزان این موفقیت چقدر باید باشد؟ حداقل 25%.

این بخش ساده و راحت قضیه بود. مشکلات و سختی ها معمولا هنگام تنظیم معیارها و نقاط عطفی که منجر به رسیدن به نتیجه دلخواه می شوند خودشان را نشان می دهند. مطمئنا اگر در یک سال و نیم به افزایش 10 درصدی میزان فروش نرسیدید در نیم سال مابقی نیز به آن نخواهید نرسید. به همین دلیل برنامه های مدیریت استراتژیک نه تنها بر روی هدف نهایی تمرکز می کند بلکه اهداف کوچکتر را نیز در بر می گیرد. وقتی برنامه ریزی استراتژیک انجام می دهید باید اهداف کوچکتر و در بازه زمانی کوتاه مدت را هم در نظر بگیرید و سپس نتایج به دست آمده را بر اساس برنامه ثابتتان تجزیه و تحلیل کنید. با این کار مطمئن می شوید که در مسیر درستی قرار گرفته اید و اگر از اهدافتان دور شوید، خیلی زود و قبل از اینکه دیر شود متوجه می شوید و دوباره به سمت موفقیت حرکت می کنید.

ادامه مطلب...