hakimbashiA

پزشکی

hakimbashiA

پزشکی

درمانهای خانگی (عفونت خفیف معده)

 اگر عفونت خفیف معده دارید، احتمالا بیماریتان در خانه قابل درمان است. موارد زیر را امتحان کنید:

مصرف مایعات در طول روز، به ویژه پس از اسهال و برای مقابله با آنبه طور منظم غذاهای حاوی نمک اما کم، مصرف کنید.خوردن غذاها و نوشیدنیهایی حاوی پتاسیم، مانند موز و آبمیوه بدون مشاوره با پزشک، دارو مصرف نکنیددر صورتی که نمیتوانید مایعات بدنتان را حفظ کنید، به بیمارستان برویدظروف را با مایع دتول ضدعفونی کنیدزنجبیل میتواند به درمان عفونت کمک کند و درد معده و شکم را کاهش دهدسرکه سیب و ریحان نیز تسکین دهنده ی درد معده و تقویت آن در برابر عفونتها میباشند.

ادامه مطلب..

خواص سماق قرمز

 سماق مزاج سرد و خشک دارد و برای افراد گرم مزاج مفید است. می توان گفت برنج همراه سماق، برای گرم مزاجانی که دچار دلپیچه و احیانا اسهال ناشی از غلبه صفرا و مواد گرم درون بدن می شوند، مخصوصا در اقلیم ها و فصول گرم، مفید می باشد. گفته شده که هر چه سماق تازه تر و رنگ رو به سرخی داشته باشد بهتر است. سماق ضد صفرا عمل می کند چرا که صفرا گرم است و سماق سرد.

تحریک اشتها می کند که این خاصیت نیز می تواند به دلیل اثر خنک کنندگی و صفرابری آن باشد (کسانی که دچار غلبه گرمی و صفرا هستند، همچون افراد گرمازده، اشتها به غذا ندارند). این ماده تشنگی را کاهش می دهد.
قابض است و می دانیم برخی از مواد دارای مزاج سرد و خشک، حالت قبض و جمع کننده دارند.بنابراین کسانیکه دچار اسهال (مخصوصا اسهال های ناشی از گرمی) هستند می توانند از جوشیده و دم کرده سماق یا افزودن به غذا برای بهبود اسهال استفاده کنند.اگر همراه با برنج باشد می تواند در این خاصیت بند آورندگی اسهال مفیدتر باشد چون برنج هم کمی قابض است.

ادامه مطلب...

التهاب رحم

 التهاب در رحم به معنای تحریک بافت های رحم است، که در اثر عفونت های میکروارگانیسم ها مانند کاندیدا، کلامیدیا یا گونوره ایجاد می شود

التهاب رحم ممکن است به علت آلرژی به محصولات، تغییر PH به علت کمبود و یا بهداشت بیش از حد و یا صدمات نیز بوجود می آید.

این التهاب علایمی مانند تخلیه چرک از واژن، خونریزی خارج از دوره، درد نوع کولیک و احساس سستی رحم را ایجاد می کند.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است علائمی نداشته باشد و بنابراین در اوایل، التهاب معلوم نباشد. که این امر منجر به پیشرفت بیماری می شود.

التهاب می تواند در داخل دهانه رحم واقع در انتهای واژن یا در ناحیه داخلی، اندومتری رخ دهد.تشخیص توسط متخصص زنان توسط پاپ اسمیر یا معاینه ای به نام کولپوسکوپی انجام می شودزمانی که علائم التهاب مشاهده می شود از عفونت می توان برای تجزیه و تحلیل نمونه برداری کرد.درمان معمولا با قرص ها یا پماد ها انجام می شود، که ممکن است به عنوان مثال آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد التهابی باشد.

ادامه مطلب...

خواص درمانی عرق نعناع برای نوزاد

به دلیل اثرات آرام بخش و تسکین دهنده ی نعناع، میتوان از آن برای کاهش نفخ و سایر مشکلات گوارشی استفاده کرد. نعناع با آرامش عضلات صاف موجود در معده، کار می کند و باعث خارج شدن گاز معده می شود.
هنگامی که نعناع با سایر گیاهان آرامش بخش مانند رازیانه، بابونه، شیرین بیان و گیاه شاه پسند به عنوان یک چای گیاهی ترکیب شود، ممکن است در کاهش علائم کولیک موثر باشد. اگر تصمیم دارید مخلوط گیاهی را که حاوی نعناع است به کودک خود بدهید، سعی کنید از مقادیر کم مانند ۲۸ تا ۵۰ گرم شروع کنید.
مقدار بسیار کم عرق نعناع مانند یک تا دو قطره، برای نوزادان بی خطر است. آب نعناع دارای خواص ضد باکتریایی است و اثرات مسکن و آرامش بخش دارد. این خواص می تواند معده ناراحت کودک را آرام کند. استفاده از عرق نعناع برای تسکین معده کودکان توصیه می شود: امن ترین راه برای استفاده از آن، حل کردن یک یا دو قطره عرق نعنا در یک لیوان آب و دادن یک یا دو قطره از این مایع به کودک است.
نعناع خواص ضد اسپاسم دارد که ممکن است به کاهش اسپاسم روده نوزادان کولیکی کمک کند. ۱ قاشق چایخوری نعناع خشک را درون یک فنجان بریزید و آن را با آب جوش پر کنید. بگذارید ده دقیقه بماند. پس از صاف کردن، مخلوط گرم را در بطری کودک بریزید و به او بدهید. مادران شیرده می توانند در روز یک فنجان چای نعناع نیز بخورند.

بهترین غذاها برای یک کودک ۹ تا ۱۳ ماهه

فرزند شما اکنون غذاها و طعمهای مختلفی را امتحان میکند. بهترین موادغذایی که در این سن میتوانید به آنها بدهید عبارتنداز:
 
۱- میوه ها: انواع میوه ها مانند زغال اخته ، هندوانه ، خرما ، انجیر ، گیلاس و مرکبات را می توان به اندازه ۱/۴ از آنها برش داد و به کودک داد. همیشه اطمینان حاصل کنید که این مواد قبل از دادن به کودک پخته یا پوره یا له شده باشند.
 
۲- سبزیجات: بروکلی ، مارچوبه ، سیب زمینی ، بادمجان ، گل کلم ، سیب زمینی پوره ، پیاز و جعفری که همه آنها را می توان پخت و پوره کرد ، غذاهای مغذی و مفیدی برای کودک شما است.
 
۳- گوشت و تخم مرغ: تخم مرغ ، مرغ و ماهی که کاملاً تمیز و پخته شده اند باید به کودک داده شود. گوشت خام یا تخم مرغ نیم پز را به کودک ندهید.
 
۴- آب و آب میوه: دستگاه گوارش کودک هنوز در حال رشد است ، بنابراین مطمئن شوید که او آب زیادی دریافت می کند. به جای اینکه آبمیوه های صنعتی به کودک خود بدهید ، سعی کنید آبمیوه طبیعی (بدون قند) در خانه تهیه کنید.
 
۵- پنیر و سایر محصولات لبنی: پنیر خامه ای ، پنیر معمولی ، ماست ، خامه و کره را می توان در مقادیر بسیار کمی به کودک خود بدهید.